Persbericht

Kevin en Jonathan Borlée, zij aan zij met Landbouwkrediet en Centea

5 juni 2012

Kevin en Jonathan Borlée, zij aan zij met Landbouwkrediet en Centea

Op vrijdag 9 september 2011 kondigde de Directie van de Groep Landbouwkrediet trots aan dat de bank de partner zou worden van de familie Borlée.Deze verrassende aankondiging gebeurde tijdens het Welcome Event van de bank: het eerste gezamenlijke event van Landbouwkrediet en Centea, waar de allereerste krijtlijnen van de toekomstige fusie van de twee banken toegelicht werden aan de medewerkers.

Kort daarna volgde de Fidelio-campagne - de eerste gezamenlijke commerciële campagne van Landbouwkrediet en Centea - waarvan de broers Borlée, samen met Sven Nys, het gezicht waren.

Luc Versele, CEO Groep Landbouwkrediet: "Het was een bewuste keuze om de gezichten van Jonathan en Kevin Borlée te koppelen aan de Fidelio-campagne. Fidelio is de moderne invulling van de coöperatieve verankering van de bank. Landbouwkrediet is inderdaad de Belgische bank met de langste coöperatieve geschiedenis en we dragen die waarden van oudsher uit: vertrouwen, nabijheid, solidariteit en duurzaamheid. De broers Borlée zijn de perfecte ambassadeurs van die waarden: ze schenken het vertrouwen aan hun naaste omgeving en aan hun supporters, ze staan dichtbij hun supporters en zijn steeds bereid om even tijd voor hen vrij te maken, ze zijn integer en solidair en bouwen aan een solide atletiekcarrière."

Vandaag staan Landbouwkrediet en Centea weer een stap verder in de voorbereiding van het fusieproces en zijn de banken klaar voor een eerste gezamenlijke televisiespot, met Kevin en Jonathan in de hoofdrol. Opnieuw ligt de nadruk op het coöperatieve karakter van de bank, op het feit dat Landbouwkrediet en Centea banken zijn die dichtbij hun klanten staan en bereid zijn om te luisteren.

Luc Versele: "De spot draagt de slogan "Samen gaan we verder. U en wij, zij aan zij". We zien de broers Borlée die in perfecte harmonie naast elkaar lopen en op het einde van de spot lopen ze zodanig gelijk dat ze eigenlijk één worden. Het is natuurlijk een knipoog naar het samengaan van Landbouwkrediet en Centea. Vandaag voeren beide banken al gezamenlijke commerciële acties, we lopen al gelijk en tegen half 2013 zullen we effectief samensmelten. Maar er zit nog een andere boodschap in de spot. Met "samen gaan we verder", bedoelen we niet alleen Landbouwkrediet en Centea , maar ook de bank en de klanten. Wij gaan met onze klanten een duurzame vertrouwensrelatie aan en op die manier, door een open langetermijnrelatie met de klanten op te bouwen, komen we inderdaad verder. De basis van ons beleid van gezond en transparant bankieren luidt: de winst optimaliseren en niet maximaliseren. Dankzij deze no-nonsense-aanpak hebben we de crisis zonder kleerscheuren doorstaan en willen we in de toekomst verder gestaag groeien."

Dag op dag een jaar na de aankondiging van het partnership van Landbouwkrediet/Centea met de familie Borlée, op 9 september 2012, viert Landbouwkrediet zijn 75-jarig bestaan met een familiedag voor de medewerkers in Pairi Daiza. Ook hier weer, geen grote show met extravagante budgetten, maar een gezellig feest op maat van groot en klein. En... Kevin en Jonathan zullen er ook zijn, zo staan ze ook daar weer dichtbij hun fans, klaar voor een handtekening en een leuke foto. 

Zoek uw agent