myCrelan Pro gebruiksaanwijzing

Hoe bestanden uitwisselen met myCrelan Pro?

Een bestand inlezen in myCrelan Pro

In myCrelan Pro kunt u in een handomdraai lijsten met SEPA-betalingen in één keer verwerken. De werkwijze is als volgt:

  1. maak het bestand aan.
    Een lijst met betalingen kunt u eventueel zelf maken in csv-formaat, of via uw boekhoudprogramma (in pain-formaat);
  2. log aan in myCrelan Pro en ga naar betalingen;
  3. browse naar het bestand en importeer het in myCrelan Pro;
  4. teken het bestand met uw digipass van myCrelan Pro.

De uitgevoerde betalingen inlezen in uw boekhouding

Met myCrelan Pro kunt u de uitgevoerde betalingen snel en gemakkelijk inlezen in uw boekhouding:

  1. na uitvoering van de betalingen vindt u in myCrelan Pro een bestand met gecodeerde rekeningafschriften (coda-bestand). Download dit bestand;
  2. ga naar uw boekhoudpakket en importeer het coda-bestand in uw boekhouding.

Meer informatie

Hulp nodig bij het uitwisselen van bestanden met myCrelan Pro? Hierna vindt u de gedetailleerde handleidingen.

Authenticatie met de Crelan digipassen

Digipass model 1

De digipass is een toestelletje dat paswoorden maakt voor het aanmelden en om transacties te bevestigen. Bij de start van uw abonnement op myCrelan Pro ontvangt u een gratis digipass (één per titularis). Op de achterkant staat het logo van myCrelan Pro.

Digipass model 2

Opgelet: afhankelijk van welke type digipass u hebt, volgt u een andere gebruiksaanwijzing. Lees hier meer.

Een defecte digipass wordt gratis vervangen. Bij verlies of beschadiging van uw digipass gebeurt de vervanging tegen een vergoeding (zie Tarieflijst).

Meer informatie over het gebruik van myCrelan Pro