Crelan Mobile - Info

Wat is Crelan Mobile?

Crelan Mobile is de gratis mobiele banking app van Crelan. Bent u onderweg en wil u snel een overschrijving uitvoeren of een betaling ontvangen? Geen probleem, met Crelan Mobile kan u veilig en snel transacties uitvoeren waar en wanneer u maar wilt. U heeft altijd toegang tot uw rekeninginformatie en bovendien kan u snel uw berichten lezen, kredietkaarten raadplegen, bellen naar uw agent of documenten consulteren. 

Wat heb ik nodig om Crelan Mobile te gebruiken?

  • een smartphone
  • een myCrelan abonnement
  • eenmalig nodig voor de activatie van de app: uw gebruikersidentificatie en de digipass (nadien heeft u enkel uw zelfgekozen mobiele pin nodig)

Over welk besturingssysteem moet mijn smartphone beschikken ?

  • voor  iOS (iPhone) :  iOS 11.0
  • voor  Android: vanaf versie 5.0.

Is er een Crelan Mobile app voor de tablet?

Neen, sinds september 2020 is de Crelan Tablet app stopgezet. U kunt wel nog altijd de Crelan Mobile app installeren op de tablet.

Is Crelan Mobile gratis?

Er worden geen kosten aangerekend voor het gebruik van Crelan Mobile. 
Als u Crelan Mobile gebruikt via een wifi-verbinding of via het netwerk van uw gsm-operator, dan zijn bijkomende kosten mogelijk.

Hoe kan ik verbinding maken met Crelan Mobile ?

Dat kan via een wifi-verbinding of via het netwerk van uw gsm-operator.

Moet ik een speciaal data-abonnement nemen bij mijn provider ?

Als u niet werkt met wifi, moet u beschikken over een data-abonnement. ‘Onbeperkt gebruik’ is niet nodig. Er worden geen grote hoeveelheden gegevens verstuurd.

Is Crelan Mobile ook toegankelijk voor slechtzienden?

  • iOS
    Slechtzienden die in het bezit zijn van een iPhone of iPad kunnen via het instellingenscherm van hun apparaat de functionaliteit 'VoiceOver' inschakelen. Indien deze is ingeschakeld, vertelt de speaker van uw iPhone/iPad wat u aanraakt bij een enkele tap, waarna het wordt aangeklikt bij een dubbele tap. Om verwarring te voorkomen moet u drie vingers gebruiken tijdens het scrollen.
  • Android
    Indien u in het bezit bent van een Android toestel gaat u naar 'Instellingen' > 'Toegankelijkheid' en drukt u op de optie 'TalkBack'. Eenmaal ingeschakeld vertelt de speaker van uw toestel u wat u aanraakt bij een enkele tap, waarna het wordt aangeklikt bij een dubbeltap. Om verwarring te voorkomen moet u drie vingers gebruiken om te scrollen.

Wat is een pincode?

Dat is de code waarmee u zich na de registratie van het toestel kunt aanmelden en verrichtingen kunt ondertekenen. Deze bestaat uit 6 cijfers. Letters zijn niet toegestaan.

Kan ik onmiddellijk aan de slag met Crelan Mobile?

Nadat u de drie stappen van de activeringsprocedure hebt doorlopen kunt u meteen gebruik maken van de app.

Kan ik Crelan Mobile op meer dan één toestel activeren?

Ja maar u moet per toestel de drie stappen van de activeringsprocedure doorlopen. U kunt per toestel een unieke pincode kiezen of opteren dezelfde pincode te gebruiken.

Kunnen we met meerdere gebruikers op één toestel werken?

Neen. Een smartphone wordt beschouwd als een persoonlijk toestel dus het gebruik door meerdere klanten is niet toegestaan. Let op: indien een andere gebruiker zich op hetzelfde toestel aanmeldt via de activeringsprocedure, is hij de enige actieve gebruiker op het toestel. De vorige gebruiker kan zich dan niet meer aanmelden (tenzij deze de activeringsprocedure opnieuw doorloopt).

Ik heb geen myCrelan. Kan ik dan toch gebruik maken van Crelan Mobile?

Neen dit is niet mogelijk. Heeft u nog geen myCrelan abonnement? Ga dan langs bij uw agentschap.

Waar kan ik terecht als ik hulp nodig heb bij de installatie van de app?

U kan terecht bij onze Service Desk op het nummer 02/558 78 88. De Service Desk is tot uw beschikking:

  • maandag tot donderdag van 8.30 tot 16.30
    vrijdag van 8.30 tot 16.00
    (uitgenomen op feestdagen en banksluitingsdagen)

U kunt ons ook mailen via [email protected]