Hoeveel tijd heb ik om me te registreren in de Crelan Mobile app en/of myCrelan? U hebt ruim de tijd om de digitale overstap te maken van AXA Bank naar Crelan: registreren via de knop ‘AXA Mobile app’: die optie is mogelijk tot 21 juli 2024. Dat is vooral belangrijk om te weten voor minderjarigen, want zij kunnen niet via Itsme® registreren; registreren via Itsme®: die optie blijft onbeperkt mogelijk; registreren in myCrelan voor klanten die een digipass hebben ontvangen: de codes die u hebt ontvangen, blijven geldig tot 22 juli 2024.
Ik ben geregistreerd in de Crelan Mobile-app, hoe kan ik me nu registreren in myCrelan homebanking? Als u geregistreerd bent in de Crelan-Mobile app, dan hebt u geen digipass nodig om u aan te melden in myCrelan: surf naar mycrelan.be; kies ‘Nieuw Profiel Aanmaken’; vul nu uw gebruikersidentificatie in. Die vindt u in de Crelan Mobile-app: tik op het menu (de 3 streepjes links bovenaan in de app). Tik onder ‘Uw profiel’ op uw naam; bovenaan, onder uw naam, ziet u uw gebruikersidentificatie staan.
Ik vind niet alles terug in de Crelan Mobile-app of myCrelan homebanking, is dat normaal? Ja, maak u geen zorgen. In de week van 10 juni werken de Crelan Mobile-app en myCrelan enkele dagen in een light-versie. Op die manier laten we voldoende ruimte voor de grote drukte die er ongetwijfeld zal zijn nu alle klanten van AXA Bank hun digitale overstap maken. Die light-versie zal enkele dagen aangehouden worden. In die light-versie kunt u: uw rekening(en) en saldo raadplegen; SEPA-overschrijvingen doen (dat zijn betalingen binnen Europa); betalingen met kredietkaart raadplegen. In die light-versie kunt u gedurende enkele dagen niet: uw beleggingen raadplegen; instantbetalingen uitvoeren; domiciliëringen en doorlopende opdrachten raadplegen of wijzigen; overschrijvingen doen buiten Europa; rekeningen van andere banken zien; uw kredieten zien; uw documentenarchief raadplegen. U kunt steeds terecht bij uw bankagent.
Is mijn bankagentschap open tijdens het fusieweekend? Alle kantoren van AXA Bank zullen op deze datum uitzonderlijk gesloten zijn. Sommige diensten zullen tijdens het weekend verstoord of niet beschikbaar zijn. Meer informatie volgt naarmate de fusie dichterbij komt.
Blijven de mobile app en AXA homebanking bestaan na de fusie? Nee, de mobile app van AXA Bank en homebanking zullen na de fusie niet meer werken. Om digitaal te blijven bankieren, dient u zich na het fusieweekend te registreren in myCrelan en/of de Crelan-app te downloaden en u te registreren. U zult al uw rekeningen daarin terugvinden. In de weken vóór de fusie bezorgen we u daarover nog alle praktische informatie. Hou zeker ook de berichten in uw AXA Bank mobile app en homebanking in de gaten.
Ik ben al klant bij Crelan maar heb al een tijd niet meer aangemeld op de Crelan mobile app en/of myCrelan, wat nu? Controleer dan zeker voor het fusieweekend of dat nog mogelijk is. Als dit niet lukt, neem dan contact op met uw Crelan-agent, anders zult u na de fusie geen digitale toegang meer hebben tot uw producten.
Hoe kan ik een begunstigden opslaan in Crelan Mobile? Volg deze stappen om een begunstigde toe te voegen aan uw Crelan Mobile-app: Log in op de Crelan Mobile-app. Tik in het overzichtsscherm op de drie horizontale streepjes linksboven. U bevindt zich nu in het menu van de instellingen. Ga naar de rubriek“Betalen” en selecteer “Begunstigden”. Klik onderaan op “+Begunstigde toevoegen”. Voer de gegevens van de begunstigde in. Optioneel kunt u ook een bedrag en een mededeling toevoegen. Sla de begunstigde op door een eerste keer uw pincode in te voeren. Ga in hetzelfde scherm naar “Begunstigden” en tik op “Te tekenen” (rechtsboven). Indien er meerdere begunstigden zijn die getekend moeten worden, kunt u “Selecteer alle” kiezen, of individuele begunstigden aanvinken. Bevestig door onderaan op de (paarse) knop “Tekenen” te tikken. Teken een tweede keer met uw pincode. De begunstigde verschijnt nu met een (groene) 'V' rechts, wat aangeeft dat u nu transacties boven de 500 euro kunt uitvoeren met die begunstigde.
Ik zie mijn rekeningen niet staan in de mobile app, hoe komt dat? U kunt ze zien door rechts bovenaan op de link ‘Alle rekeningen’ te klikken. U kunt ze aan het startscherm toevoegen door daar op het +teken te klikken en dan de rekening(en) te selecteren die u altijd meteen wilt zien na het inloggen.
Hoe komt het dat ik geen CODA-files of betaalbestanden kan opladen/downloaden in myCrelan Pro? De Crelan Mobile-app en myCrelan Pro zijn na het fusieweekend van 8 en 9 juni opgestart in een light-versie. Dat betekent dat u voorlopig geen CODA-files of betaalbestanden kunt opladen/downloaden.
Ik heb rekeningen bij zowel AXA Bank als Crelan, wat nu? De zicht- en spaarrekeningen van AXA Bank worden overgedragen naar Crelan met behoud van het oorspronkelijke rekeningnummer. Uw Crelan-rekeningen blijven ook gewoon bestaan, naast de andere rekeningen.
Wanneer kan ik me aanmelden in de digitale applicaties van Crelan? De mobile app van AXA Bank en homebanking zullen na de fusie niet meer werken. Om digitaal te blijven bankieren, dient u zich na het fusieweekend te registreren in myCrelan en/of de Crelan-app te downloaden en u te registreren. U zult al uw rekeningen daarin terugvinden. In de weken vóór de fusie bezorgen we u daarover nog alle praktische informatie. Hou zeker ook de berichten in uw AXA Bank mobile app en homebanking in de gaten.
Ik ben klant bij zowel AXA Bank als Crelan, wat nu? Als u al digitaal bankiert, is het niet nodig de app en myCrelan opnieuw te installeren. Uw AXA Bankrekeningen zullen na het fusieweekend zichtbaar zijn in uw Crelan toepassingen onder hun nieuwe benaming.
Hoe verwijder ik een begunstigde in de Crelan mobile-app? Stappen: Ga naar ‘Instellingen’ in de Crelan Mobile-app. Klik op ‘Begunstigden’. U krijgt het overzicht van uw begunstigden. Klik op de begunstigde die u wenst te verwijderen. Klik onderaan op ‘begunstigde verwijderen’. U krijgt de vraag ‘bent u zeker dat u de begunstigde wilt verwijderen?’. Klik op ‘verwijderen’. Geef uw pincode in en klik op het (groene) vinkje. U krijgt nu de melding ‘begunstigde verwijderd’.
Hoe kan ik online een aankoop doen vanaf mijn smartphone of computer? In deze handleiding leggen we stap voor stap uit hoe u veilig en gemakkelijk online kunt winkelen dankzij Crelan Sign, zonder gebruik van een digipass. Crelan Sign